Свет,
у які прыйшоў Хрыстос, каб выратаваць яго ад граху, не захацеў прыняць
свайго Збавіцеля. Таму і месца для Яго не знайшлося нідзе, нават у
гасцініцы, і Прасвятая Багародзіца нарадзіла Сына Божага ў пячоры.
Сёння нам гэта карціна здаецца
ідылічнай: у пячоры сярод хатніх жывёл нараджаецца Богадзіцятка. Але на
самой справе гэта было страшна: пячора, якая служыла хлявом для жывёлы,
стала месцам з’яўлення ў свет Збавіцеля. Нічога лепшага, акрамя хлява,
свет не падрыхтаваў для Яго.
Згодна са старажытным паданнем, у час
нараджэння Сына Божага побач з Ім знаходзіліся вол і асёл, нібы ў знак
таго, што “вол ведае ўладара свайго, і асёл яслі гаспадара свайго, а
Ізраіль не ведае Мяне, народ Мой не разумее Мяне (Ісаі 1:3). Цар Ірад, цар таго народа, які першы сярод іншых народаў павінен быў прыняць Месію, шукае Богадзіця, каб знішчыць Яго.
У чым жа сэнс свята Нараджэння Хрыстова?
Ды перш за ўсё ў тым, што, нягледзячы на тое, што ўвесь свет і ўсе сілы
пекла паўсталі тады супраць гэтага безабароннага Богадзіцяці, Яно
перамагло свет і пакарыла пекла. І справа была не толькі ў тым, што ў
пячоры на свет з’явіўся Сын Божы, а справа была яшчэ і ў тым, што побач з
Ім былі людзі – Прасвятая Багародзіца і праведны Іосіф, якім хапіла
веры і сілы духу супрацьстаяць усім спакусам гэтага свету і пераадолець
іх. Менавіта ім дваім у той момант давялося не толькі перажыць вялікае
шчасце Нараджэння Хрыста, але і прайсці вялікае выпрабаванне, калі ў іх
руках – руках чалавечых – знаходзіўся лёс цэлага свету, лёс нашага
збаўлення, лёс Богадзіцяці.
Гісторыя нараджэння Хрыста загадвае нам
заўсёды помніць пра тое, што вялікая радасць нараджэння ў свет Сына
Божага суправаджалася вялікім выпрабаваннем веры тых, хто звязаў сябе з
Ім ужо тады. Бог прыходзіць у свет, які ненавідзіць Яго, безабаронным
Дзіцяткам і настолькі верыць чалавеку, што аддае Сябе ў яго рукі.
Свята Нараджэння Хрыстова нагадвае нам
пра адну з найвялікшых хрысціянскіх ісцін: спачатку людзі дапамаглі ў
гэтым свеце Богу, а потым Бог выратаваў гэты свет. І ў гэтым дзівосным
супрацоўніцтве Бога і чалавека і ёсць сэнс нашага збаўлення.
Сэнс гэты якраз у сцвярджэнні чалавечай
свабоды, свабоднага прыняцця чалавекам волі Божай, любві чалавека ў
адказ на любоў Божую.
Бог уцялесніваецца, каб быць з намі на
роўных, каб, падзяліўшы з намі наш лёс і пражыўшы нашым жыццём, атрымаць
права сказаць нам пра Сябе і пра нас тую апошнюю ісціну, якія ніякім
іншым спосабам не магла быць нам адкрыта. Ісціну аб тым, што няма ўжо
той адлегласці, якая аддзяляла Бога і чалавека, няма непераадольных
перашкодаў для сустрэчы Бога і чалавека – сам насам, твар да твару.
Сустрэча гэта адбываецца ў нашым сэрцы.
Дзеля гэтай сустрэчы прыйшоў Гасподзь на зямлю, стаў чалавекам і пражыў
чалавечае жыццё, перанёс пакуты і смерць на крыжы, уваскрэс з мёртвых і
ўзышоў на неба. Усё гэта дзеля таго, каб адбылася дзівосная сустрэча,
каб разбурылася перашкода паміж Богам і чалавекам, узведзеная чалавечым
грахом.
І менавіта таму ў Нараджэнні Хрыста
адбываецца суцэльнае аднаўленне чалавечай прыроды. Не толькі ў тым
адзіным Нараджэнні Хрыста, якое адбылося дзе тысячы гадоў назад у
Віфлееме, але і ў тым нараджэнні Збавіцеля, якое зноў і зноў адбываецца ў
нашых душах.
Найвялікшы цуд Богаўцялеснення ў тым,
што, адбыўшыся аднойчы ў гісторыі, яно паўтараецца ў кожным чалавеку,
які прыходзіць да Хрыста.
Няхай свята Нараджэння Хрыстова стане
святам нараджэння Сына Божага ў нашай душы і святам нашага адраджэння ў
Хрысце, каб у нашых душах нарадзілася Слова Божае і напоўніла нас
благадаццю, святлом і святасцю…
http://www.orthos.org/eparhiya/bishop/speech/rozhdestvo-2014
Комментариев нет:
Отправить комментарий